Jak skutecznie odzyskać swoją figurę po 9mc

Ciąża zwykle ma związek z zyskaniem kilku nadprogramowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość kobiet wolałoby tego uniknąć. Czy istnieją metody, by skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj najciekawsze z nich.

O upragnioną figurę warto zadbać już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, żeby męczyć się drastyczną dietą. Ciało ciężarnej wymaga trochę więcej energii niż zazwyczaj. Ograniczenie wysoko przetworzonego jedzenia oraz słodkości może jednak wpłynąć na wagę po porodzie. Dobrym pomysłem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, żeby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To położnik może zdecydować, czy nie ma przeciwwskazania do ruchu.

Największym wsparciem kobiety w walce o upragnioną sylwetkę są codzienne spacery z dzieckiem. Przyniosą one profity tak samo mamie, jak niemowlęciu. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast spacerować powolnym krokiem, zdecyduj się na energiczny marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży będą zmniejszać się w mgnieniu oka, w trakcie realizowania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie będzie widział żadnych niepokojących objawów, można rozpocząć rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy kochają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra okazja, by wyjść z domu. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz ćwiczyć we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają w krótkim czasie odzyskać upragnioną wagę. Co ważne, nie zajmują sporo czasu, którego zwykle brakuje kobietom po porodzie.